سئو خارجی برای تصاویر
آموزش سئو تصاویر 11 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی تصاویر سایت
هرچه حجم تصاویر و در نتیجه حجم صفحه پایینتر باشد، لود صفحه سریعتر انجام میشود. تکنیک های سئو خارجی با معرفی و تبلیغات وبسایت و هدف افزایش بازدید صفحه و بهبود رتبه آن انجام میشوند. تکنیکهای اصلی سئو خارجی عبارتند از لینکسازی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ذکر نام برند و حساب کاربری Google My Business. سئو آف پیج سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در خارج از سایت برای بهینهسازی آن و بهبود رتبه در موتورهای جستجو انجام میدهیم. بیشتر تلاشهای سئو خارجی با هدف بهبود دیدگاهی است که در مورد «کیفیت» (Quality)، «اعتبار» (Authority) و «محبوبیت» (Popularity) وبسایت ما ایجاد میشود. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. وقتی از تصاویر استوک سایت هایی مثل absfreepic استفاده میکنیم ، هیچ قانون و شرع و عرفی جلوی مارا برای کپی کردن نمیگیرد. پس حالا برای جلب رضایت بیشتر گوگل هم میتوانیم با ادیت تصاویر عملا کاری کنیم که گوگل به تصاویر ما به چشم تصویر کپی شده نگاه نکند. با ما همراه باشید تا به رازهای موفقیت در سئو تصاویر پی ببرید و سایتتان را به یک قدرتخانهی بصری تبدیل کنید.
مطمئن شوید که سایت شما برای بدست آوردن بهترین نتیجه جستجو برای انواع سئو بهینه سازی شده است. از Alexa’s site audit و سایر ابزارهای سئو استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از بهترین روشها برای سئو داخلی، سئو خارجی و سایر تکنیکهای سئو استفاده کرده است. در مجموع با کمک سئو ، تگ alt همچنین به کاربران اینترنت کمک میکند. بنابراین افزودن تگ alt تصویر میتواند تجربیات کاربر و هم خزنده موتورهای جستجو را بهبود ببخشد. برای جلوگیری از تاثیر منفی تصاویر بزرگ و سنگین بر تجربه کاربری و سئو، بهطور کلی حجم تصاویر باید تا حد امکان کم باشد. تصاویری با حجم بالا باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه میشوند که بهخصوص برای کاربران تلفن همراه مشکلساز خواهد بود.
اما اگر سایتتان وردپرسی باشد، میتوانید به کمک افزونههای موجود این قابلیت را برای سایتتان فعال کنید. از میان افزونههایی که برای این کار وجود دارد، A3 Lazy Load Plugin را میتوانیم به شما توصیه کنیم. اگر هم از افزونه wp-rocket استفاده میکنید، با رفتن به قسمت تنظیمات و سربرگ رسانه، میتوانید بارگذاری تنبل را فعال کنید. تنها مشکل این فرمتها این است که ایجاد آنها به سادگی ایجاد فرمت JPG که فرمت اصلی در بسیاری از دوربینها و … است نیست. برای تبدیل عکس به فرمت webp یا Avif پیشنهاد ما استفاده از squoosh.app است. برای انتخاب عکس از سایتهای عکاسی استوک دقت کنید عکسی را انتخاب کنید که واقعیتر و اورجینال تر به نظر بیاید.
استراتژيهای سئو نهتنها در هدایت ترافیک باکیفیت به سمت وبسایت موثرند بلکه روشهایی برای افزایش میزان «کاربر پسند» (User Friendly) بودن و اعتبار وبسایت پیشنهاد میکنند. تا اینجا در مورد اهمیت تصاویر در سئو و تاثیر کاهش حجم عکس بر سرعت سایت صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای آنلاین و نرمافزارهای کاربردی برای کم کردن حجم تصاویر را با هم بررسی کنیم. پایین بودن سرعت بارگذاری صفحه و نمایش محتوا یکی از مهمترین دلایل خروج سریع کاربران از صفحه و بستن مرورگر است. بهعبارت دیگر یکی از این صفحات بازدید واقعی کسب کرده و بقیه چیزی جز Bounce Rate نداشتهاند.
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، وب سایت هایی که در زمینه انتشار عکس فعالیت می کنند. این سایت که زیر مجموعه ای از شرکت یاهو می باشد سالهاست که به عنوان یکی از محبوب ترین سایت های انتشار عکس فعالیت می کند. در حال حاضر سایت و نرم افزار موبایلی اینستاگرام در زمینه انتشار عکس در ایران محبوبیت خوبی دارد. فعالیت در شبکه های اجتماعی برای سئو سایت بصورت مستقیم موثر نیست بلکه با کمک جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت به بهبود سئو سایت می انجامد. با استفاده از این افزونهها، میتوانید به راحتی لود تنبل را فعال کرده و از مزایای آن بهرهمند شوید.
وردپرس از نسخه 5.8 به بعد بصورت خودکار از فرمت webp پشتیبانی میکند. بدین معنی که شما بدون نیاز به نصب به هیچ افزونهای امکان بارگذاری تصاویر با فرمت webp را خواهید داشت. تنها کافیست عکس را با ابزاری که در بخش قبلی ذکر کردیم به فرمت Webp تبدیل کنید و در سایت بارگذاری کنید. اگر تعداد عکسهای سایت شما زیاد است، برای تولید خودکار این فرمت لازم است که افزونه shortpixel را خریداری کنید. شما با پرداخت ۵ دلار میتوانید اعتبار لازم برای بهینه سازی و تولید فرمت Webp و avif برای ۵۰۰۰ تصویر را دریافت کنید. در اینجا 11 نکته مهم در زمینه بهینه سازی تصویر را خواهیم گفت که بعد از انجام این موارد به طرز عجیبی باعث بهبود تجربه کاربری بهتر و افزایش بازدید وبسایت خود خواهید شد.
انتخاب یک فرمت مناسب برای تصاویر خود باعث میشود هر تصویری را با هر فرمتی که ناشناخته است را آپلود نکنید چرا که ممکن از برخی فرمت ها در مرورگر های دیگر قابل نمایش نباید. با عضویت در تالارهای گفتگو میتوانید در موضوعات مختلف شرکت کنید و با ارائه نظر، کاربران را به وبسایت خود ارجاع دهید. کاربران دوست ندارند هنگام بازدید از سایت شما به سایر صفحات هدایت شوند یا صفحه 404 را ببینند. اگر لینک خارجی شما با تغییر URL مواجه شده باشد، کاربر به صفحه مورد نظر راهنمایی نمیشود. Check my links هم ابزار دیگری است که برای بررسی کیفیت بکلینکها و شناسایی لینکهای مخرب مورد استفاده قرار میگیرد.
گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتیها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک میگیرد. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنیداری را از دادههای بدون ساختار استخراج میکند. در این مسیر از نالج گراف گوگل هم کمک میگیرد تا در نهایت وجود انتیتیها و ارتباطشان را در یک محتوا درک کند. شاید انتیتی مورد نظر، مربوط به یک کسبوکار محلی باشد که پروفایل کسبوکار گوگل (Google Business Profile) را در گوگلمایبیزنس ساخته باشد. در این صورت، اطلاعات کامل آن در صفحه نتایج نشان داده میشود (شامل شماره تماس، آدرس، ساعت کاری، نظرات مشتریان و تصاویر).
تصاویر درصد قابل توجهی از فضای وب را به خود اختصاص دادهاند و به همین دلیل چه بعنوان یک فعال در حوزه سئو، چه بعنوان مدیر یک وبسایت و چه کدنویس، باید بتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم. گام اول، با شناخت انواع فرمت تصاویر و کاربردهای آن در فضای وب شروع میشود. اگر زمان کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید، پیشنهاد میکنیم ویدیو زیر که بخشی از دوره آموزش تولید محتوا است را مشاهده کنید. این نکته را یادمان باشد که تعداد تصاویر، کیفیت مقاله را تعیین نمیکند. توجه به ماهیت محتوا، انتقال پیام به کاربر و ایجاد ارتباط معنایی با محتوا مهمترین مواردی هستند که در انتخاب تصاویر یک مقاله باید در نظر بگیریم. همچنین گوگل، نرم افزاری به نام Lens را برای گوشیهای اندرویدی معرفی کرده که میتواند با استفاده از دوربین گوشی جستجوی اینترنتی را انجام داده، متن را ترجمه کند و نتایج مرتبط را به ما نمایش دهد.
کش کردن محتوا در مرورگر تنها برای عکسها نیست و فایلهای css و js هم امکان کش شدن در مرورگر را دارند. برای حل این مشکل میتوانید ابعاد عکس را قبل از بارگذاری در سایت برابر با حداکثر ابعاد مورد نیاز برای نمایش در صفحه تغییر دهید. با استفاده از ابزاری مانند فتوشاپ میتوانید ابعاد عکس را قبل از بارگذاری اصلاح کنید. در صورت استفاده از وردپرس هم میتوانید با استفاده از افزونه Resize Image After Upload تصاویر را به صورت خودکار بعد از بارگذاری تغییر سایز دهید. شما میتوانید جزئیات بیشتری از تصاویرتان به گوگل بدهید و با اضافه کردن اطلاعات لازم به نقشه سایت تصاویر، URL عکسهایی را که ممکن ما پیدا نکنیم در اختیارمان قرار دهید. گوگل قبلا از title عکس در الگوریتم رتبه دهی خود برای سئو تصاویر استفاده میکرد اما امروزه دیگر چنین نیست.
برای راحتی کار نیز میتوانید اکستنشن این ابزار را نصب کنید و سرعت سایتهای هدف را مورد بررسی قرار دهید. ابزارها، سرعت بررسی و پردازش اطلاعات را تا چندین برابر بیشتر از حالت عادی افزایش میدهند. اهمیت ابزارهای سئو مخصوصا ابزارهای سئو خارجی نیز بر کسی پوشیده نیست. ابزارهای سئو به نوعی برای هر کسب و کار و سایتی که با سئو سر و کار دارد، ضروری هستند.در گامهای قبلی درباره تاثیر کامنت مارکتینگ، شبکههای اجتماعی و رپورتاژآگهی بر سئو خارجی صحبت کردیم. در این گام به بررسی ابزارهای سئو خارجی یا سئوی برون صفحه میپردازیم.
محتوای صفحهای که تصاویر در آن قرار دارند، تأثیر زیادی بر جایگاه آنها در نتایج جستجو دارد. برای مثال، اگر یک مقاله جامع درباره بازاریابی B2B نوشتهاید و در آن از تصاویری مرتبط با این موضوع استفاده کردهاید، این تصاویر شانس بیشتری برای رتبهبندی در جستجوی مرتبط با بازاریابی B2B دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو، وبسایتهایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند را بیشتر دوست دارند و در نتایج جستجو رتبه بهتری به آنها میدهند. بنابراین، فشردهسازی تصاویر به عنوان یکی از راههای افزایش سرعت بارگذاری صفحات، تاثیر مستقیم بر سئوی سایت دارد. متن جایگزین یا Alt Text یک ویژگی HTML است که به موتورهای جستجو و کاربران کمک میکند تا محتوای تصاویر را درک کنند.
این چک لیست را میتوانید در کنارتان داشته باشید تا هر زمان که لازم شد، ابزار مورد نظرتان را سریع انتخاب کنید. در ادامه به سراغ بررسی هر کدام از این ابزارها و سایتهای سئو خواهیم رفت. علاوه بر اینها، وقتی تصویر سئو شده باشد، میتواند در جستجوی تصاویر گوگل نیز نمایش داده شود. به این ترتیب شما نهتنها از کاربران جستجو وب بلکه از میان کاربرانی که از جستجوی تصاویر استفاده میکنند نیز میتوانید بازدیدکننده بگیرید و تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. انتیتی و LSI دو مفهوم بسیار نزدیک به هم است و تفاوتشان به جزئیاتشان برمیگردد.
سئو Off Page یکی از فاکتورهای اصلی کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی حوزه تخصصی کسب و کار است. علاوه بر ارتباط موضوعی باید به حجم تصویر و تاثیر آن بر سرعت صفحه هم توجه کنیم. زمان بارگذاری یک صفحه از سایت ما تاثیر زیادی بر تجربه کاربری داشته و تصاویر هم نقش مهمی در آن دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله وبسیما با موضوع روشهای کم کردن حجم عکس و تاثیر آن بر سئو را مطالعه کنید. رعایت استانداردهای سئو تصاویر؛ علاوه بر بهبود سرعت صفحه و کیفیت محتوا، موجب حضور ما در نتایج جستجوی تصاویر میشود. در بسیاری از عبارات عمومی مرتبط با زمینههایی مانند مد، دکوراسیون داخلی، آشپزی و … تصاویر بخش مهمی از فرآیند انتخاب و تصمیمگیری کاربر هستند.
نکته طلایی این موضوع این است که صفحه شما، نزدیکترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. بنابراین نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا و نرخ پرش (Bounce Rate) پایین خواهد رفت. نتایج مربوطه کاملا با متن صفحات سایت شما مرتبط هستند و این افزونه به عنوان یکی از ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان شگفت انگیز است. همچنین این افزونه به خوبی با WooCommerce ترکیب میشود چرا که وب سایتهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوای متنی نبوده و تصاویر در آنها حرف اول را میزند. بدون بهینه سازی تصویر مناسب، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر میدهید. بهینه سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری سریعتر و فرصتهای رتبه بندی بهتر را ایجاد میکند.
هرچه جایگاه یک وبسایت در صفحه نتایج بالاتر باشد، وبسایت بازدید و نرخ کلیک بالاتری خواهد داشت. در تکمیل این روال، با انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای SEO و به دنبال آن تولید محتوای مرتبط، کاربران به وبسایت شما بیشتر اعتماد میکنند و به همین دلیل بکلینکهای معتبر دریافت میکنید. فشردهسازی تصویر یکی از مهمترین جنبههای بهینهسازی تصاویر برای موتورهای جستجو است. این فرآیند شامل کاهش حجم فایل تصویر بدون کاهش قابل توجه کیفیت آن است. زمانی که ما از تصاویر با حجم بالا در وبسایت خود استفاده میکنیم، سرعت بارگذاری صفحات به شدت کاهش مییابد و این موضوع تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار میدهد.
از طرف دیگه چون پهنای باند را از سایت دیگران مصرف میکنه بعضی از سایت ها جلوی این کار را میگیرند. باید توجه داشت که یک سایت تصویر محور از نظر سئو بسیار شبیه با یک سایت متن محور است برای سئو این سایت ها مراحل زیر را انجام دهید. اگر نمیتوانید تصاویر منحصر بفردی ایجاد نمایید، گرافیکهایی استفاده نمایید که به نظر نمیرسند در دهها سایت دیگر بازتولید شدهاند. برای جلوگیری از نقض حق کپی رایت حتما از تصاویری که خریداری کردهاید و یا مجوز استفاده از آنها را دارید استفاده کنید. برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.
این قابلیت در حال حاضر برای زبان فارسی نیز فعال شده و نمونههای بسیاری را میتوان از آن مثال زد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا توجهی به ماهیت محتوا نکرده و به دنبال یک فرمول تکرارپذیر برای همه سایتها میگردند. مثلا بهازای هر 300 کلمه حتما یک تصویر داشته باشیم یا در هر مقاله حداقل 4 تصویر درج شود. درحالیکه، موضوع و هدف مقاله باید در تعیین تعداد و نحوه نمایش عکسها در نظر گرفته شود. Pinterest یکی از شبکه های اجتماعی تصویر محوری است که به سرعت رشد کرده است و براحتی میتوان از آن برای سئو خارجی تصاویر سایت استفاده کرد.
سئوی تصاویر بخشی از سئوی داخلی سایت محسوب میشود و به فرآیند بهینهسازی تصاویر برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این بهینهسازی شامل انتخاب فرمت و ابعاد مناسب، استفاده از متنهای مرتبط در متن جایگزین یا کپشن تصاویر، بهینهسازی حجم تصاویر و موارد دیگر است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اضافه کردن اسکیما یا دادههای ساختار یافته به صفحات در سایت میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا عکسهای موجود در سایت را به صورت محتوای غنی (Rich result) نشان دهند. گوگل میگوید اسکیما تاثیری در افزایش رتبه سایت ندارد، اما به متمایز شدن در صفحه نتایج جستجو کمک میکند. گوگل از متن جایگزین در کنار الگوریتمهای پردازش تصویر و محتویات متن صفحه برای درک موضوع عکس استفاده میکند. برای نوشتن alt text روی محتوای مفید و گویایی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و مرتبط به موضوع متن موجود در صفحه است تمرکز کنید.
با این اتفاق بیشتر در معرض دید کاربران قرار میگیرید و رتبهبندی وبسایت نیز شروع به افزایش میکند. وبسایت بازدیدکنندگان بیشتری میگیرد که میتوانند به مخاطب راغب (لید) تبدیل شوند. این مخاطبان راغب با اعتمادسازی بیشتر میتوانند به مشتریان دست به نقد تبدیل شوند. رتبه صفحه به امتیاز عددی بین ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰ گفته میشود که توسط گوگل به وبسایت شما تعلق میگیرد. تعیین این امتیاز بر اساس شاخصهای مختلفی مثل تجربه کلی صفحه وبسایت صورت میگیرد. کیفیت و تعداد لینکهای صفحه نقش مهمی در تعیین این امتیاز ایفا میکند.
از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد. بهینهسازی تصاویر نه تنها به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز فراهم میآورد. سئوی مناسب تصاویر باعث میشود که صفحات سایت در نتایج جستجو، بهویژه در بخش تصاویر گوگل، رتبه بالاتری کسب کنند و از این طریق ترافیک بیشتری به سایت جذب شود. طبق آمار Jumpshot در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد از جستجوهای گوگل، جستجوی تصاویر بودهاند. از بهبود تجربه کاربری گرفته تا سرعت بارگذاری بیشتر و بهبود رتبه سایت همه از مزایای سئوی تصاویر در سایت است. همچنین درباره بهترین افزونههای سئو تصاویر در وردپرس با ذکر مثال صحبت خواهیم کرد.
اغلب تلفنهای همراه امروزی عکس با ابعاد بالای ۴۰۳۲ در ۳۰۲۴ پیکسل میگیرند. اگر ماکزیمم عرض عکس استفاده شده در سایت شما ۶۰۰ پیکسل باشد، ابعاد عکس بسیار بزرگتر از آن چیزی است که مورد نیاز است. در آخر انصاف نیست که به فایلهای متحرک GIF که اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کردهاند اشاره نکنیم. بهتر است در استفاده از این فایلها زیاده روی نکنید، چون حجم بالایی دارند و حرکت دایمی این فایلها، باعث حواسپرتی خواننده در حین خواندن مطلب میشوند. حتما تصاویر خود را به نقشه سایتتان اضافه کنید، چرا که گوگ سریع تر تصاویر شما را ایندکس و به نتایج خود اضافه میکند. اگر از AMP یا PWA استفاده میکنید، لازم است ابعاد تصویر خود را در سورس صفحه تعریف کنید.
جالب است که با کاهش 84 درصدی حجم عکس (520 کیلوبابیت) چشم ما قادر به تشخیص تفاوت کیفیت آنها نیست. استانداردها و تکنیکهای بهینهسازی تصاویر و بهبود سرعت سایت به صورت کامل و کاربردی در کارگاه آموزش سئو تکنیکال ارائه میشود. به این ترتیب، وقتی کسی در گوگل جستجویی کند که با متن جایگزین تصویر شما یکی باشد، در بخش جستجوی تصویری، عکس شما قابل مشاهده است. با این تغییر کاربران میتوانستند عکسهای با کیفیت را تنها با کلیک در صفحه نتایج، مشاهده کنند و در صورت نیاز آنها را دانلود کنند. مقاله ما در هر یک از این گروهها که قرار بگیرد، تعداد عکسهای آن متفاوت خواهد بود.
همواره از عکسهای اورجینال استفاده کنید و از کپی کردن عکسهای رقبا بپرهیزید. CLS در کنار FID و LCP، سنجه های حیاتی وب (Core Web Vitals) را تشکیل میدهند. سنجههای حیاتی وب یا کور وب وایتالز یک مفهوم تازه در جامعه سئو است. بهبود سنجههای حیاتی وب منجر به بهبود تجربه کاربری خواهد شد و همچنین یک فاکتور رتبهدهی در سرچ گوگل است. بطور خلاصه استفاده از نقشه سایت عکسها و تصاویر سایت (Image Sitemap) شانس دیدهشدن تصاویر سایت در نتایج جستجوی عکس در گوگل را افزایش میدهد.
طراحی خوشهای (Pillar-Cluster) محتواها میتواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتیها توسط گوگل باشد. این طراحی میتواند مباحث را در قالب خوشههای نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.رباتهای گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده میکند. بنابراین سعی کنید محتواها را دستهبندی کرده و آنها را بهصورت خوشهای طراحی کنید. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. بنابراین لازم است نام فایل را تغییر دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تصویر شما را درک کنند و ارزش سئوی شما را بهبود بخشند.
افرادی که از چنین سایتهایی استفاده میکنند و وارد وبسایت شما میشوند، میتوانند به مشتری و کاربر وفادار شما تبدیل شوند. همچنین میتوانید دکمههای نشانه گذاری اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید (در مقالات) تا روند ساده سازی سئو خارجی انجام شود. سیمیلاروب از ابزارهای پر کاربرد است که هم در سئوی داخلی و هم سئوی خارجی مورد استفاده قرار میگیرد. لینک سازی خارجی از مهمترین تاکتیکهای سئوی خارجی یا سئوی برون صفحه است که پر اهمیتتر از سایر تاکتیکها است. یکی عدم وجود لینکهای مخرب در سایت است و دیگری کیفیت لینکهای ارائه دهنده به آن. ابزار content bird از ابزارهایی است که این کار را برای سایت شما انجام میدهد.
به عنوان مثال، نام فایل «شال موهر با طرح سیمرغ» اطلاعات بهتری نسبت به «IMG01534» به گوگل میدهد. این روشها نه تنها سایت را از دیگران متمایز میکنند، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم میکنند و به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک میکنند. علاوه بر این، تولید محتوای تصویری و حتی صوتی، این فرصت را فراهم میکند که در نتایج جستجوی تصویری گوگل رتبه بالاتری کسب کنید و از این طریق ترافیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنید. از آنجایی که ظاهر سایت و تصاویر نقش مهی را در جذب کاربران ایفا میکنند، سئوی تصاویر یکی از ضروریترین کارهایی است که باید انجام دهید. برای این منظور، چک لیستی تهیه کنید تا موارد ذکر شده را برای سئوی عکس انجام دهید.
تصاویر بخش مهمی از محتوای صفحه هستند که امکان انتقال پیام در سریعترین زمان ممکن به کاربر را دارند. اما به همان میزان که در انتقال محتوا به مخاطب مؤثر هستند، میتوانند در روند بهینهسازی وبسایت ما مضر باشند! شناخت انواع این فرمتها به ما کمک میکند تا یکبار برای همیشه درک درستی از تصاویر، نحوه ذخیرهسازی و استفاده از آنها پیدا کنیم. شناخت هدف کاربر از جستجو به ما کمک میکند تا تعادل میان متن و محتوا را تعیین کنیم. به عنوان مثال در معرفی یک مکان گردشگری تصویر اهمیت زیادی برای مخاطب ما دارد و بهتر است تنوع و تعداد تصویر را تا جای امکان بالا ببریم. ولی در یک محتوای خبری یا علمی محتوای متنی اهمیت بیشتری دارد و نباید مفهوم آن وابستگی شدیدی به تصاویر داشته باشد.
بنابراین بدون هیچ مقدمه ای بیایید در این مقاله مستقیما به موضوع سئو عکس بپردازیم که چگونه می توانیم تصاویر خود را برای جذب ترافیک بیشتر در مرورگر گوگل بهینه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل را مطالعه بفرمائید. افزودن کپشن میتواند تاثیر غیرمستقیمی بر سئوی تصاویر، بهبود تجربه کاربر و معیارهای تعامل داشته باشد. متخصصان و فعالان سئو میتوانند از میان دوره های آموزشی حضوری،دوره جامع آنلاین و پکیجهای آموزشی ویدئویی آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. یواست سئو ابزاری بسیار مهم برای سئو است که مناسب برای سایتهای وردپرسی است. این ابزار به شما در بهتر شدن و سریعتر شدن فرایند سئو برای سایتتان کمک میکند.
کلیه استانداردهای سئو برای تصاویر و تاثیر آن بر سئو داخلی مقاله به صورت کامل در کارگاه آموزش تولید محتوا آموزش داده میشود. نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که برای کاهش حجم تصویر استفاده میشود. حتی برخی از این برنامهها متناسب با گوشیهای اندروید و آیفون ساختهشدهاند و امکان کاهش حجم تصویر درگوشی را هم فراهم میکنند. کم کردن حجم تصویر دیگر کار سخت و عجیبی نیست که بخواهیم انجام آن را پشت گوش بیندازیم. در این قسمت برخی از روشهای آفلاین برای کم کردن حجم عکس را بررسی میکنیم.
شما براساس نوع استراتژی خود، لینکها را مشخص میکنید تا در زمان انتشار محتوا، کاربران هدف بر روی لینکها کلیک کرده تا هم از خدمات شما استفاده کنند و هم رتبه سئوی شما را بهبود بخشند. شما در این مطلب با گام دوازدهم “دوره جامع آموزش سئو (SEO)” یعنی ابزارهای سئو خارجی آشنا شدید. همچنین میتوانید سایر گامهای دوره جامع آموزش سئو را از طریق لینکهای زیر مطالعه و تمپلیتهای مرتبط را دریافت کنید. نکته مهمی که در بحث تاثیر عکس در سئو باید به آن بپردازیم، اهمیت عکسهای داخل صفحات در افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحات سایت ما است. هرچه کاربران مدت زمان بیشتری را در سایتتان بگذرانند، از نظر گوگل سایت شما بهتر و مفیدتر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید همه کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده و تمام جزئیات را اجرا کنید، بعد از انجام همه چیزهایی که در بالا گفتم، به سراغ فعال سازی نقشه سایت تصاویر بروید.
با این حال، او پاسخی مبهم ارائه کرد و گفت که همه چیز به همان شکل باقی مانده است. به عنوان یک قانون کلی، هرچه حجم تصویر کمتر باشد (به بایت) بهتر است. پس با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا در کنار هم، کمی بیشتر با سئو تصویر و قوانین مربوط به آن آشنا شویم. هنوز هم شک دارید؟ پس با یک مثال این اهمیت را برای شما روشن میکنیم. اگر میخواهید با تغییرات احتمالی آینده سئو بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه میکنیم سری مقالات جدیدترین تکنیکهای سئو را نگاه بیاندازید. در طرف مقابل تصاویر وکتور با استفاده از فرمولهای بُرداری انعطافپذیری بالایی دارند و برای طراحیهای با ابعاد بسیار بزرگ و پروژههای چاپی مناسبتر هستند.
تصاویر بزرگ و سنگین میتوانند سرعت بارگذاری صفحه را به شدت کاهش دهند. وقتی صفحهای دیر بارگذاری شود، کاربران صبر نمیکنند و سایت را ترک میکنند. این امر باعث افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) و کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو میشود. میتوانید برای تصاویر هم سایت مپ جداگانهای بسازید یا اطلاعات تصاویر را به نقشه سایت فعلی خود اضافه کنید. همیشه کلمات کافی نیستند و شما نیاز دارید تا از راههای دیگری منظور و مفهوم خود را به مخاطب برسانید. شاید ضربالمثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» بهتر بتواند این حرف را تایید کند.
بنابراین، ما با بهینهسازی نام فایل به گوگل کمک میکنیم تا تصاویر را دقیقتر شناسایی کند. البته، باید از تکرار بیمورد کلمات کلیدی در نام فایل پرهیز کرد؛ زیرا این موضوع میتواند به عنوان «کیورد استافینگ» تلقی شده و منجر به جریمه شدن توسط گوگل شود. از اینرو گوگل رسما اعلام کرده است که از زیر نویس ها بایستی به عنوان بخش مهم در سئو تصاویر استفاده شود. بنابراین بایستی به دنبال واژگان مرتبط و منحصر به فرد در خصوص توصیف تصاویر باشید. بدین ترتیب ما در خصوص تولید محتوای خود از زیر نویس عکس ها در متن استفاده نمی کنیم. بلکه در بخش سئو عکس متن های مربوط را در جایگاه به خصوصی قرار خواهیم داد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری